Keramik kursus for voksne

Torsdag kl. 18.30 - 21.30

Underviser: Lotte Graugaard Jensen

Start torsdag i uge 37 og slutter i uge 47.

Adresse: Assensvej 177, 5500 Middelfart

Alder: Unge og voksne (minimum 8. klasse)

Beskrivelse: Dyk ned i verden af keramik og udforsk en række teknikker og muligheder under vores spændende kursus på Middelfart Billedskole. Vores erfarne underviser med 20 års erfaring inden for keramik, vil guide dig gennem en spændende rejse, hvor du vil lære at mestre forskellige aspekter af dette alsidige håndværk.

På kurset vil du blandt andet lære om de forskellige typer ler, deres individuelle fordele og karakteristika. Vi udforsker teknikker som drejning, pladeteknik og pølseteknik samt modellering af ler. Derudover vil du få indblik i arbejdet med glasurer og begitninger, herunder forskellige metoder til at påføre glasur, samt forskellige dekorationsteknikker.

Alt arbejde foregår naturligvis i tæt samarbejde med vores dedikerede underviser, som er klar til at støtte og vejlede dig gennem hele processen. Vi opfordrer dig til at tænke og skitsere over, hvad du gerne vil arbejde med, og om der er et større projekt, du ønsker at fordybe dig i. Dette kan både være teknisk udfordrende eller relateret til et bestemt emne.

For at hjælpe dig med at komme hurtigt i gang, anbefaler vi, at du medbringer billeder eller skitser, der inspirerer dig. Dette kan være alt fra dine egne idéer til billeder, der får dig til at tænke "wauw". Du kan finde inspiration i magasiner, på Pinterest eller andre steder, der vækker din kreativitet.

Vores kursus er designet til at imødekomme alle niveauer, så uanset om du er nybegynder eller erfaren, vil du finde dig velkommen og støttet din læring. Selvom du måske tvivler på dine egne evner, er vores mål at hjælpe dig med at opnå dine mål og udforske dit kreative potentiale.

Tilmeld dig vores keramikkursus på Middelfart Billedskole i dag og tag det første skridt mod at fordybe dig i en verden af kreativitet og håndværk.

Har du yderligere spørgsmål til kursets indhold, er du velkommen til at kontakte Lotte på tlf: 29846995

Pris: kr. 1.700 inkl. gebyr. Eks.materialer. 10 gange i alt 30 lektioner.