Hjemmeskole, billedkunst forløb

Kontaktperson: Anne Mott Ørnegaard: e-mail. [email protected]

Aldersgruppe: 7-13 år

Sted: Middelfart Billedskole, Assensvej 177, 5500 Middelfart

Dato/tid: torsdag (den 24/10, 31/10, 7/11, 14/11, 21/11 og den 28/11) kl. 10.00-13.00

Antal gange: 6 x à 3 undervisningstimer (inkl. pause)

Pris pr. elev: 800 kr. Inklusiv materialer

Underviser: Billedkunstner og Billedkunstlærer Christine Beelaerts mb. 21 96 94 23

Praktisk: Dørene åbner kl. 9.45. Lille køleskab og EL vandkoger til fri afbenyttelse. Nogle P-

pladser foran Middelfart Billedskole, men ellers er der mulighed for at parkere ved Hyllehøjskole.

OBS: Husk at tage indendørssko med til alle der bruger lokalerne. Husk tag tøj på der kan tåle en klat maling. Medbring en papkasse/skotøjsæske med der skal laves om til et ønsket sted og medbring et fantasidyr/yndlingsbamse og efterårsting fra naturen til croquis tegning.

Kort beskrivelse af forløbet:

Efterår i Ønskestedet – temaet er natur, mennesker/væsener og arkitektur.

Eleverne laver deres eget Ønskested, i form af en kikkasse, til en fælles fantasiverden i efterårsstemning.

Over 6 undervisningsgange kommer Christine til at tage eleverne med på en rejse rundt i naturens og

kunstens verden, hvor eleverne selv kommer til at arbejde med naturens materialer. Vi fordyber os i naturen lige omkring os og prøver at fortælle en historie om efteråret i form af en fantasiverden med dyr, væsener og eleverne selv. Eleverne vil lære at arbejde med plane (tegning, farver, tryk), rumlige (kikkasser, lerskulptur) og digitale (udstilling) billeder.